۱۳۸۹ شهریور ۱۱, پنجشنبه

خاطره فرهاد هفده ساله از تهران

یادش به خیر،دبستان که بودیم توی کتاب تاریخمون نوشته بود:در زمان هخامنشیان تحصیل فقط مخصوص طبقه مرفه و درباریان بود و مردم عادی از آن بی بهره بودند!........دیروز همسایه مون تعریف می کرد که می خواسته اسم پسرشو در دبیرستان البرز بنویسه ولی وقتی شنیده شهریه اش دوازده میلیون تومن(دقت کنید تومن نه ریال!) می باشد منصرف شده است!...داشتم فکر می کردم اگر ما همه جوره در زندگیمون ضرر کردیم،ظاهرا این یه رقم به سودمون بوده چون من با نه هزارتومن توی اون مدرسه ثبت نام کردم و تازه پدر و مادرم غر می زدن و می گفتن شهریه اش بالاست و من باید سعی کنم خوب درس بخونم تا عوضش در بیاد!
(خاطره ای بود از فرهاد،هفده ساله از تهران)

۹ نظر:

ناشناس گفت...

ووووي كلي التماس كردم تا وا شد برام اينجل الان بسي خوشحالمممممممم فراوااااااااان
12 ميليوووووووووووووووون مگه ميخوان چه گلي بزن به سر بچه ها البته ميدونم مدرسه خاصيه ولي ديگه بابا چه خبره
كلي با پست قبليتون خوش به حالم شد كه چه دوست هنرمند ورزشكاري دارمااااااااااا حالا شمام زياد سخت نگير
نافرم كمال طلبي انگار
اون فيلم كوبريكم ديده بودم وقتي يه تير تو مغز فرمانده اشون خالي كرد كلي خوشحال شدم
ما رفتيم تا دفعه بعد كه يه عالم قربونت برم قربونم بري براي اين كامنتدونيه شما وا شه برام
معلومه كيم ديگه

مينا گفت...

سلام
واي واي مي دونم الان از دست من چقدر ناراحتين كه نيومدم بهتون سر بزنم.واقعا ببخشيد.هر بار ميومدم يه اتفاقي مي افتاد كه نمي شد براتون نظر بذارم.
خلاصه كه به بزرگواري خودتون ببخشيد

جدي 12 ميليون مي گيرن؟؟؟من يه مبلغي خيلي كمتر از اينو شنيده بودم...
چه مي كنن اينا با اين پولها!!!واقعا به قول شما تحصيلات باز هم مختص يك سري طبقات اجتماعي خاص شده.البته آخر آخرش اونايي كه با زحمت خودشون تلاش كردن به نتيجه مي رسن.قبولي ها و رتبه هاي اول كنكور گوياي اين قضيه هست!

Unknown گفت...

fek kooooon ....man 3 melion tajikestan ye sal dars kho0ndam...ba 11 melion zendegi kardam...kolohom....taze kamelan tirip bache khafano...ranandeo....har ro0z sob arayeshgah raftan baraye 2ros kardane mo0....fek konam pasham bargardam....che khabareeeeeeeeeeeeeee

فرناز گفت...

چي ميگي؟؟؟ 12 ميليون
واسه يكسال درس بي سواد بمونيم 12 ميليونو خرج زندگي كنيم كه به صرفه تره
دوره آخر زمان كه ميگن همينه

mahsa گفت...

nemidoonam chi benevisam valla!!
moondam toosh...
goli e ke khodemoon be sare khodemoon zadim

کعبه گفت...

آقا چقدر دیر مطلب می زاری نمی گی من مشتاقم.اعتراف کن منظورت فقط یه خاطره نوشتن بود؟من ذات تو رو می شناسم.شهریوریا بی منظور چیزی نمی گن
خوب ببینم می خواستی بدونیم البرز خوندی یا بچه پولداری.
خوشحال شدم.شاد باشی میو میو

کبی جون گفت...

تولد تولدت مبارک بیا شمعارو فوت کن
میو میو تولد 40 سالگیت مبارک
می خواستم اولین نفر تبریک بگم.حال می کنی تحویل یاد بگیر

ندا گفت...

بابا بچه مایه دار
بابا بچه زرنگ

بابا بچه قشنگ

بابا بروسلی

خوب دیگه ...

قربان شما پاچه خور

کعبه گفت...

فرهاد چند روزه مطلب جدید بزار
می تونیم شرط بندی کنیم بپرسیم از مردم به تو بیشتر می خوره 40 سالت باشه یا به من می خوره 50 سالم.
راستی برو نظراتم بخون از تو گفتن واز من ظرفداری کردن طرفدارام.
شاد باشی