۱۳۸۸ فروردین ۱۸, سه‌شنبه

امروز دیدم تلویزیون شروع کرده پخش سریال کارتونی فوتبالیستها رو به صورت روزانه ساعت شش و نیم بعد از ظهر از شبکه یک پخش کردن...البته نه اون سوباسای تحمیلی رو،بلکه همونی که یه دروازه بان افسانه ای داشت به اسم یوسوجی و سه حرفه ای بودن که موقع شوت زدن در هوا می چرخیدن...از پخش این کارتون خاطرات خوبی دارم پس به سرم زد یه پست به شیوه خودم درباره اش بنویسم،امیدوارم طرفداران این کارتون بپسندن: ؟
اسری کارتون فوتبالیستها اولین بار در مهرماه 1373 از شبکه اول سیما روزهای جمعه از برنامه کودک و نوجوان پخش می شد و سرآغازی بود بر پخش انواع و اقسام کارتونهایی از این قبیل که دست بر قضا خیلی هم محبوبیت پیدا کردن به طوری که دیگه کسی اون اولین فوتبالیستهایی که از تلویزیون پخش شد رو به یاد نیاورد...شخصا به خاطر شسته رفته بودن و کشدار و تحمیلی نبودن شخصیت ها،این سری رو بیشتر از اون سوباسایی که شاید همه بشناسن و دوستش داشته باشن می پسندیدم...در اینجا یه سری اطلاعات می خوام درباره این کارتون بدم که شاید خالی از لطف نباشه،طبق معمول اول مشخصات کلی: ؟
این سریال با نام اصلی گانباره کیکر(فکر کنم به معنای جنگجویان فوتبالیست باشه) محصول سال 1986 و تولید کشور ژاپن هست که در 26 قسمت روی آنتن رفته و علاوه بر زبان فارسی به زبانها آلمانی،فرانسوی،اسپانیولی،ایتالیایی و عربی دوبله شده،این سریال به مدیریت دوبلاژ زنده یاد خسرو شایگان(که دوبله نسخه های بعدی رو نیز به عهده داشتن)به فارسی دوبله شد که به جای شخصیتهای اصلی اسامی زیر حرف زدن: ؟
کاکه رو دائیچی :مهوش افشاری
ماسارو هونگو:فاطمه نیرومند
تتسویا:مهتاب تقوی
هیده ئو:زهرا محسن زاده
مانابو:شایسته تاجبخش
کنتا:نرگس فولادوند
کیوشی(یکی از قلوها):فرانک رفیعی طاری
مامورو:اردشیر منظم
گزارشگر:اردشیر منظم
کاشیرو:علیرضا شایگان
راوی:حسین باقی
و اما نکاتی جالب در مورد این سریال: ؟
در این سریال(البته نه اونی که ایران نشون داد؛سانسور نشده اش!) ماسارو دروازه بان تیم امید(که در اصل اسم تیم شاهین بوده)عاشق خواهر کاکه رو می شه که اسمش آیومی است و قسمتهایی از این سریال اختصاص به عشق زیبا و رومانتیک اون دو داره و از اونجا این عشق زیباست که ماسارو پسری جدی است و به اصطلاح خیلی مرده،اگه به خاطر داشته باشید در قسمت آخر که تیم امید جلوی تیم نانیو(به معنای شیاطین سرخ)بازی می کنه ماسارو به طرزی باور نکردنی ضربه چرخشی سه حرفه ای رو با بالا رفتن از تیر دروازه می گیره که خب از برکت تشویق های بی امان آیومی خانوم بوده! ؟
در جناح مقابل جناب کاکه رو هم سر و سری با خواهر یوسوجی(دروازه بان تیم نانیو) پیدا می کنه،اسم این دختر آکونا است که به ناچار در دوبله فارسی به آکینا تغییر پیدا کرده! ؟
خب...و حالا می رسیم به قسمت های جالب این پست،اونهایی که دوست دارن بخش هایی از این کارتون رو به صورت زنده(والبته بدون سانسور) ببینن روی لینک زیر کلیک کنن:؟
http://www.youtube.com/watch?v=UjCMwCpSSKw
و اونهایی که دوست دارن عکس هایی از این سریال رو تماشا کنن به سایت زیر سر بزنن:؟
http://pierrot.jp/title/kickers/index.html

خب امیدوارم خوشتون اومده باشه،دوست داشتید یه دستت درد نکنه فرهادی بگید،این روزها در فکر رفتنم،صدام نزنید ممکنه برای همیشه برم....شاد باشید بچه ها! ؟
بعدا اضافه شد: ؟

Ganbare kickers
Cast:
Masaru Hongo
Kakeru Daichi
Kenta Ishii
Taichi Oota(KASHIRO)
Hideo Obata
Mamoru Ootaka
Naoto Hamamoto
Takeshi & Kiyoshi Hara
Tetsuya Takada
Shinsuke Koga
Manabu Noguchi

۲ نظر:

sara گفت...

salam

man ziyad karton dust nadaram!

ama inke to inghadar alaghe neshun midi baram jalebe

man az taro khosham miyomad tu footbalistha

omidvaram esmesho dorost gofte basham!!

ye joorayi mesle ferdusi por biyogeraphiye abao ajdadeshuno dar miyari

hala sedat bezanim chi mishe?(cheshmak)

shad zi & salamat
2009/04/07, 07:21:02 ب.ظ– Flag – Like – Reply – Delete – Edit – Moderate

saniya گفت...

saaaaaaallaaaaam
tarafdare vijeye postet oomad! aval begam ke yadam bendaz raje be oon khate akhari ke neveshti ye tanbihit bokonam.khob midooni ke be dalayele shakhsi man seri 2 ro kheyli bishtar doos daram.ba sedaye oon khanoome fate niroomand zendegi kardam.captan vaki!!!!! vayyyy delam tang shode barash!
2009/04/08, 10:07:25 ق.ظ– Flag – Like – Reply – Delete – Edit – Moderate