۱۳۸۶ آبان ۱۳, یکشنبه

این روزها کارم بعد از نوشتن شده فیلم تماشا کردن...در حالی که بیرون از اتاقم و تو خیابونهای تاریک و ساکت محلمون مگس پر نمی زنه،من جلو کامپیوتر نشستم،لم دادم روی صندلی و دارم با فراغ خاطر فیلم تماشا می کنم...خدا این زندگی راحت رو ازم نگیره ولی خب همه چیز موقتیه...در هر صورت این شگرد جدیدمه برای پر کردن وقت و فرار از تنهایی...گاهی دلم واسه کوچه هامون تنگ می شه....کوچه هایی که شاید نزدیک به بیست سال باشه که شبها توش قدم زدم،تنها یا با دیگران،و از وجب به وجبش کلی خاطره خوب و بد دارم...هرچند به نظر من خاطره بد وجود نداره،هر خاطره ای حتی تلخ ترینش بعد از مدتی با لبخند ازش یاد خواهد شد....بله می گفتم که گاهی دلم واسه بیرون رفتن،قدم زدن،منظره پارک رو تماشا کردن،به حوض گرد و درخت پهلوش سلام گفتن و در تاریکی غبار آلود شب به دنبال گمشده همیشگیم گشتن تنگ شده...خب،بعد این همه سال کوچه گردی،یه پاییز و زمستون به خودم مرخصی بدم که ایرادی نداره....دیگه خبری از اون روح سرگردانی که منو از خونه بیرون می کشید نیست...همون روحی که من به شکل بانویی نوجوان و شیطون می دیدمش و در جستجوش همه جا رو صد دفعه زیر پا می گذاشتم..... ؟
چند روز پیش تصادفا یه سری دی وی دی کارتونی دستم رسید از جمله همون رابین هودی که ما ایرانیا سالها عادت داشتیم شب عید از برنامه کودک شبکه یک تماشاش کنیم...البته با هرازان سانسور....خلاصه با برادرم نشستیم تماشا کنیم،دیدیم میون زبونهای انتخابیش،زبون چینی هم داره،گفتیم یه دیدی بزنیم ببینیم رابین هود به زبون چینی چه مزه ای داره!!...خلاصه در وصفش همون بس که اولش هر چی گوش می دادیم اسمی از رابین هود میون دیالوگهای شخصیتهای فیلم نمی شنیدیم،این شد که زدیم جلو و رفتیم سر صحنه ای که پرنس جان بعد از اون گندی که به مسابقه تیراندازیش زده می شه،هیس رو از داخل بشکه می آره بیرون و ماره که حسابی آب شنگولی زده بوده در حالت مستی بهش می گه پی جی عزیز اون یارو لک لکه رابین هود بود!و پرنس جان تکرار می کنه رابین هود و مار نگون بخت رو شیش جفت گره می زنه به تیر خیمه...خلاصه اونجا بود که متوجه شدیم چینی ها به رابین هود می گن "لوبین هاد"!!.....هر هر هر!چرا می خندیدن؟خوبه چینی ها هم به ما بخندن بگن شما چرا سیپروس رو می گین قبرس یا هونگری رو می گین مجارستان؟....به این نتیجه رسیدم که هر اسمی رو باید فقط از اهل همون زبان بشنویم،فکرشو بکن بری چین و بگی می خوام دیداری
از پایتختتون پکن داشته باشم و اونها بر و بر تماشات کنن و بگن تا جایی که ما یادمونه اسم پایتخت ما "بجینگه" نه پکن! ؟
یه چیزی برام مثل رزو روشن شده...اون هم این که من در این دنیا به تمام آرزوهای مادیم خواهم رسید،ولی آرزوی معنوی......شاید بعدا در این مورد یه پستی نوشتم............................. ؟
تازه اضافه شده:در پی استقبال از آهنگ ژاپنی آنت،بدین وسیله اعلام می کنم که آهنگ زبان اصل کارتونهای آن شرلی با موهای قرمز،خانواده دکتر ارنست،هنا دختری در مزرعه،هایدی،بابا لنگ دراز،مهاجران،زنان کوچک،هزاران کیلومتر در جستجوی مادر-مارکو-،نیلو و فلندی،ممول،بچه های کوه تاراک،باخانمان،پینوکیو،رامکال،سندباد و ماجراهای تام سایر موجود می باشد،کسی اگه دوست می داره،بهم بگه براش بفرستم،منتها یهو نگید همه شا!من خطم دایال آپه هنوز و نمی تونم یهو یه خروار آپ لود کنم! ؟

۱۰ نظر:

asale baba گفت...

سلام

اوکی! اوکی!!

منم این روزا زیاد تو خونه به سر می برم ولی فیلم...نه!

خوشحالیم که به آرزوهات می رسی! هرچند که مادی باشه!
2007/11/04, 01:04:41 ب.ظ– Flag – Like – Reply – Delete – Edit – Moderate

saniya گفت...

SALAM FARHAD KHAN:
KHEYLI ETEFAGHI NEVESHTEHATO KHOONDAM, KHEYLI KHOSHAM OOMAD! KETABETO BELAKHARE CHAP KARDI YA NA? IN ROOZA WEBLOGAM YEKKAM BEHAM RIKHTE BARAM OFF BEZAR!
AMA JEDAN YEK CHIZI YADET BASHE: " KHODA AKAHRE MAREFATE!" MANAM ASHEGH BOODAM MANAM DELAM SHEKASTE AMA KHODA HAMSIHE BEHEM SABET KARDE KE AKAHRE MAREFATE!
BEHESH BERESI!
SANIYA
2007/11/04, 01:41:11 ب.ظ– Flag – Like – Reply – Delete – Edit – Moderate

s r گفت...

سوم
سوم شدم باز جاي شكرش باقيه آخر نشدم

.
بله به خاطر شما رفتم سايت دانشگاه تا به وبلاگتون سر بزنم

.
اگه يه روز ببينم اسم مرا در گمشدگان گذاشتيذ حسابي دلخور مي شم و قهر مي كنم يادتان باشد تا 12 بهمن اگه سر نزدم به خاطر ارشدم است و اسمم رو تو ليست گمشدگان نبريد.
2007/11/04, 07:11:23 ب.ظ– Flag – Like – Reply – Delete – Edit – Moderate

اقلیما گفت...

سلام.
خوبه خوش به حالت چقده وقت ازاد داری!!!
ما منتظر پست بعدی هستیم!!!
خوش باشی.
فعلا بای تا های
2007/11/04, 08:18:53 ب.ظ– Flag – Like – Reply – Delete – Edit – Moderate

abrebahar گفت...

salam dadashi khoobi?che soali khob maloome khoobi dige behtar az in nemishe ke har rooz beshini film tamasha knoi khateret az khaili jahat asoode bashe hatta khaterate talkh ro shirin bebini in yani nahayte khoshbakhti vase ye nafar!amma hanoozam motmaen nistam oon tah tahaye delet vaghti az arezoo hamoon banooye nojavane sheytoon harf mizani ye hesi shayad talkho gazande nayad soraghet nemi2nam chera? shayad eshtebah mikonam!
ta manzooret az arezooye manavi chi bashe???
khob man upam montazeretam
2007/11/05, 08:55:49 ق.ظ– Flag – Like – Reply – Delete – Edit – Moderate

mariam گفت...

inja nemishr tazegia farci nevesht ..
migan adamai ke daem be khodeshoon va digaran yadavari mikonan ke shadan , sare halan , hali be hoolian bayad ye joorai be harfashoon shak kard ...
in chand poste akhiret daem dar hale yadavariye in matlab migzare ...
bayad shak kard ?
2007/11/06, 01:11:43 ق.ظ– Flag – Like – Reply – Delete – Edit – Moderate

s r گفت...

سلام.
من آپ كرده ام.
منتظر آمدنتان هستم.
2007/11/07, 03:11:24 ب.ظ– Flag – Like – Reply – Delete – Edit – Moderate

اقلیما گفت...

سلام و صد سلام
سایز جدید و تنوع و از این حرفا!!!
آقا من می خوام:هنا و بابا لنگ دراز و.. ولی فعلا همین دو تا رو بده
خوش باشی.
فعلا بای تا های
2007/11/07, 07:26:51 ب.ظ– Flag – Like – Reply – Delete – Edit – Moderate

s r گفت...

آپ كرده ام منتظرم
2007/11/08, 01:23:29 ق.ظ– Flag – Like – Reply – Delete – Edit – Moderate

دختر مهربون گفت...

سلام. خسته نباشی. چقدر روان می نویسی. جدی اینهمه آهنگ رو از کجا میاری . من ممول رو می خوام . اگه سختته آپلود کنی راهنمایی کن از یه سایت دیگه بردارم. البته اگه می دونی. قربانت
بای.
راستی دارم می خونم کتابت رو.
2007/11/10, 11:30:26 ق.ظ– Flag – Like – Reply – Delete – Edit – Moderate