۱۳۸۶ تیر ۱۶, شنبه

رادیو روشن بود و گوینده داشت با یه حاج آقایی در مورد شان و منزلت زن مصاحبه می کرد،تصادفا شنیدم که یارو از قول شیخ کافی گفت که "خداوند زن و مرد رو برابر می دونه ولی زنها رو بیشتر دوست داره!"....همین نقل قول ساده،دیشب قبل خواب مثل خوره افتاده بود به جونم،هرچی بیشتر راجع بهش فکر می کردم به نتایج جالبتری می رسیدم،از جمله این که یا خدا مذکره،یا اگه مذکر نیست،مردها (استغفرالله)حرف تو دهن خدا گذاشتن و از قول اون بیانیه صادر کردن!آخه خیلی عجیبه،اگه جدا خدا زن و مرد رو برابر می دیده،پس چرا ما در طول تاریخ حتی یه پیامبر زن نداریم؟لابد می گید تو کار خدا دخالت نکنم ولی خب آخه یکی دو تا سه تا که نبوده،تاریخ می گه ما صد و بیست و چهار هزار تا پیغمبر داشتیم،اصلا صد تا داشتیم،نه پنجاه تا،یعنی یکی شون نمی بایست زن می بوده؟این عجیب نیست به نظر شما؟
حالا از این بگذریم،در مورد فلسفه پوشش زنها،در این که اگه پوشیده باشن کمتر نگاهشون می کنن که شکی نیست،ولی آیا واقعا خدا گفته زنها این ریختی بگردن؟مگه همه متفق القول نیستن که همون خدایی که با ابراهیم و موسی و عیسی حرف زده با حضرت محمد هم حرف زده؟پس چرا به اونها نگفته زنهاتون این ریختی بگردن،فقط به مسلمونها گفته؟!یعنی خدا یادش رفته بوده به اونها بگه یهو سر حضرت محمد یادش افتاده؟چی؟می گید اسلام از بقیه ادیان کاملتره؟خب پس حالا به این سوالم جواب بدید،همه معتقدیم که خدا کامل و بی عیب و نقصه،خب اگه این جور باشه باید در تمام حالات دینش رو به یک شکل و یک اندازه به پیامبراش ارائه کرده باشه،کوچکترین کم زیادی در این زمینه به معنای اینه که کارش کامل نبوده،قبول دارین؟یه وقت هوس طرفداری از خدا به سرتون نزنه و از جانبش حکم صادر نکنین ها،خدا لازم باشه بلده از خودش دفاع کنه....خلاصه،اینها گوشه ای از افکاری بود که دیشب رهام نمی کرد و بی خوابم کرده بود...آخرش هم به این نتیجه رسیدم که در طول تاریخ مردها به احتمال زیاد یه شیطنتهایی کردن و عقاید خودخواهانه خودشون رو به بهونه این که حرف خداس به کرسی نشوندن،من قبول ندارم خدا به زنها گفته باشه تو گرمای چهل درجه از گرما هلاک شید چون فقط باید ازتون دو تا چشم و نوک بینی معلوم باشه،اصلا خود این حرف عقلانیت خدا رو می بره زیر سوال،چون من که بنده اش هستم می گم جای خدا بودم به مردها می گفتم یاد بگیرید نگاه نکنید و خودتون رو کنترل کنید!آیا اگه به جای مردها در طول تاریخ زنها قدرت حاکم بودن الان در ممالک اسلامی به جای زن،مردها حجاب نداشتن؟من حتی حدس می زنم مثل اسبها چشم بند هم براشون می ذاشتن تا به جز جلوی پاشون چیز دیگه ای رو نبینن....من به اون حرف که می گه حجاب باید درونی باشه نه ظاهری معتقدم،یه زن خودش باید به این نتیجه برسه که چه شکلی بگرده،کسی نباید مجبورش بکنه،اون زنی که دوست داره لخت بگرده،بکشیش هم آخرش لخت می گرده...به جای این که انواع و اقسام پوشش ها و زره ها رو تن زن بیچاره کنیم و بهش بقبولونیم که ارزشش در اینه که شکل ارواح بگرده،بیایم مردها رو درمان کنیم.بله،پس چی؟معلومه که هم هزینه اش بیشتره هم دردسرش!مگه یه مرد به راحتی قبول می کنه که هیز و چشم چرونه؟ولی زن یه فریاد سرش بکشی مطیع می شه،نشد یه برخورد خشن چاشنیش کن و تمام!رام می شه مثل گربه،دیدی؟چه راحت و بی دردسر صورت مسئله رو می شه پاک کرد؟آب از آب هم تکون نخورد!والا به عنوان یه مرد خجالت می کشم بگم که هم جنسهای من بودن که سر زنها رو در طول قرنها به این شکل شیره مالیدن،جدا خجالت می کشم! ؟
پی ان:یهو بر نگردید بگید این فرهاد چه کافر بالفطره ایه!جون من متنی که نوشتم رو با دقت بخونید،من هیچ جا نگفتم خدا وجود نداره بلکه گفتم بعضی حرفها نمی خوره که حرف خدا باشه،احتمالا این وسط یه تحریفی صورت گرفته،مفهوم بود؟خدا کنه! ؟
یه سوال:چرا مردها ژاندارک رو به این خاطر که یه زن بود و ادعایی تو مایه های پیامبری می کرد سوزوندن؟

۵ نظر:

شيدا گفت...

harfaiii mizaniaa.. !!
mage nashnidi migan mard ha o zanha ba ham mosavian, faghat marda yekkam bishtar mosavian..
شيدا&# | Homepage | 07.07.07 - 6:30 pm |

jeenous گفت...

manam ino shenidam kemardha engari yekam bishtar mosavian..vali farhad ghaboole ke fekret doroste bishtare moshkelaye bashar az ine ke din ro dast maye kardan vase khod khaahi ha o jahtalabiha o afkare khodeshoon :D
kabootara ham azat tashakor kardan o sobh jojam ye sar oomade bood dare khoonamoon salam resoond
jeenous | Homepage | 07.08.07 - 3:11 pm |

ابربهار گفت...

سلام

خوبی؟مرسی اومدی

من خیلی بلد نیستم مثل شما حرف بزنم

ولی من فکر نمیکنم خدا این وسط به خاطر زن ومرد بودن مارو دوست داشته باشه

ملاک اون واسه دوست داشتن ما تقواست خودتونم میدونید بعدشم من نمیدونم اون اقای روحانی چرا این حرفو زد واقعا! اره منم با حرفات موافقم هیچ وقت سابقه نداشته چیزی با زور و جبر حل بشه

خدابه همرات
ابرب&# | Homepage |

jeenous گفت...

baba oon forodgahie ro ham rafte boodam doost nadashtam karesho...are hamoon sheidaye khodemono migam..pas chera pagesh vase man baaz nemishe faghat?
jeenous | Homepage | 07.10.07 - 12:30 pm |

motahare گفت...

چه فکرا که نمی کنی ... خدا به اقتضای هر زمان با پیامبرش حرف زده ! ... و تازه اشم وقتی اسلام اومد یواش یواش حریم ها رو گذاشت ..مثلا تا سال 5 هجری فکر کنم شرب خمر مشکلی نداشت ...بعدش دیگه ایه اومد و حروم شد ... اگه میشه به پرسشنامه ی من یه لینک درون متنی بده و یه سند تو آل به دوستای وبلاگ نویست بزن که اونا هم پر کنن .مرسی
http://mrjavadi.com/question2/index.asp
motahare | Homepage | 07.12.07 - 4:16 pm |