۱۳۸۵ اسفند ۱۸, جمعه

معمولا وقتی به صورت جدی قصد خرید چیزی رو دارم،فوری نمی رم مغازه و پولشو بدم و اونو بخرم،از بچگی عادت داشتم یکی دوماهی-بلکه بیشتر-وقت می ذاشتم و می رفتم تحقیق می کردم و در طول این تحقیق به نکاتی بر می خوردم که باعث می شد نظرم تغییر بکنه و فرضا برم سراغ یک مدل خاص و خب از چندین و چند باری که از این روش برای خرید استفاده کردم خیلی کم پیش اومده که متضرر شده باشم.حالا داستان ماشین خریدن من هم به همین ترتیب شد.البته هنوز تحویلش نگرفتم ولی امید زیادی دارم که از این خرید هم راضی بیرون بیام.....دو سه ماه پیش بود که تصمیم گرفتم یه ماشین مدل بالاتر بگیرم و از اونجا که مقید به خرید ماشین صفر نیستم-چون معتقدم قیمت خودرو در این مملکت استاندارد نیست و آقایون برای مردم کیسه دوختن!-در این آگهی های روزنامه دنبال خرید پراید 80 به بعد بودم،دو سه مورد دیدم و متوجه شدم اگه کمی از نظر مالی به خودم فشار بیارم می تونم مدل 82 هم بخرم،خلاصه یه مدتی دنبال مدل 82 بودم تا این که سایپا به مناسبت دهه فجر شروع کرد پراید صفر رو باشرایط عالی واگذار کردن،یه مدتی رفتم تو نخ خرید ماشین صفر ولی از اونجا که چک می خواستن و اداره ما قربونش برم بعد سه چهار سال که براش حمالی کردیم هنوز به ما دسته چک نداده،قضیه خریدن ماشین صفر منتفی شد.یه مدت کوتاهی هم تحت تاثیر این فکر که خریدن ماشین دسته دوم از مردم خالی از ریسک نیست و آدم بهتره ماشین صفر بخره دنبال خرید نیو پی کی بودم که اونم بعد از مشورت با اهل فن از خریدنش منصرف شدم.خلاصه در حالی که دیگه مخم داشت سوت می کشید زد و یکی از بچه ها رو دیدم که بهم گفت پراید می خوای بگیری انژکتوری بگیر چون زمین تا آسمون با نوع کاربوراتی توفیر داره،خلاصه ما طی تغییر عقیده ای انقلابی رفتیم تو نخ خرید پراید 83 و نهایتا رسیدیم به یه تعمیراتی که آشنای بیست و اندی ساله خونوادگی ماست و گفت یه پراید 85 شیش ماه کارکرده داره....سرتونو درد نیارم یکشنبه قرار محضر دارم و اگه اتفاق خاصی نیفته از اون روز صاحب یه پراید سفید صبای فول انژکتوری 85 می شم!چرا وایسادید بر و بر منو تماشا می کنید؟خب بهم تبریک بگید دیگه!!....حالا این که شوخی بود،یه پراید وجدانی چندان تبریکی نداره ولی خدا می دونه الان پس اندازم ته کشیده بد فرم!تا روز سه شنبه که قراره مثلا حقوقهامون رو بدن بنده از مال دنیا فقط یازده هزار تومان دارم!!....البته من پول کل ماشین رو نداشتم بدم و خدا پدر فروشنده رو بیامرزه که گفت الباقی رو سه ماهه بهم بده چک تضمین هم نمی خواد بدی!خب اینها همه از برکات شناخت داشتن از هم و اعتماد متقابله....قرقی هم رسید به برادر کوچیکم،جالبه که این ماشین اون قدر نزد خونواده محبوبه که مادرم حاضر شده به برادرم در خرید قرقی کمک کنه و این در حالی است که خودش چون جدیدا خونه خردیدیم حسابش خالی بوده!خلاصه ما شدیم خونواده حساب خالی ها و تا عید باید آسه بریم آسه بیایم که بدشانسی شاخمون نزنه!............. ؟
من هنوز اندر کفم و از حال و هوای فیلم گیس بریده خارج نشدم،می دونم قبلا در موردش نوشتم،ولی فقط همین یه صحنه کمیک رو داشته باشید و خودتون تا ته فیلم رو برید!صحنه ای که برادرهای شریفی نیا که راننده کامیون هستن می افتن دنبال خانوم معلم گل شیفته فراهانی تا محل اختفاشو پیدا کنن،در ورودی منزل اونها با معلم درگیر می شن و عموی گلشیفته-با بازی صدر الدین حجازی،همون معتاده تو سریال زیرزمین-کمربند می کشه تا خانوم معلم رو بزنه که گلشیفته خودشو سپر می کنه،خلاصه عمو کمر بند رو دور سرش می چرخونه و با نعره ای می آد اولین ضربه رو بزنه که صدایی از مقابل و پشت سر گلشیفته و خانوم معلم اون به خودش می آره:زود از خونه من گورتو گم کن وگرنه یه گوله حرومت می کنم!!!گلشیفته و خانوم معلم کنار می رن و در انتهای راهرو نگاه عمو به مادر علیل و ویلچر نشین خانوم معلم می افته که تفنگی دو لول در دست داره و اونو به سمتش نشونه گرفته!.....یه صلوات ختم کنید برای این مادر فولاد زره و خسته نباشید از خوندن مطالب امروز من......... ؟

۱۱ نظر:

مهرناز گفت...

مبارك باشه
من برخلاف شما همون بار اول اگه از چيزي
خوشم بياد مي خرم. تجربه هم نشون داده
همون انتخاب برام بهترينه.بعدشم بعدا
بهمون خبر بديد اين پرايد انژكتوري ها
قابليتشون بيشتره يا كاربوراتوري ها
مهرن&# | Homepage | 03.09.07 - 2:48 am |

asale baba گفت...

سلاممممممم

هورا مبارکمون باشه! پس عید منو می بری مسافرت؟ دلم پوسید تو این خونه!!!
asale baba | Homepage | 03.09.07 - 4:36 am |

asale baba گفت...

ولی جدا از شوخی ایشالا به سلامتی و اینا ازش استفاده کنی! ایشالا گل بزنی واسه عروسی ت!!!
asale baba | Homepage | 03.09.07 - 4:37 am |

مهرناز گفت...

ممنون
اگه مي شه دعا كنيد اپل بگيرم
بقيه مدل ها هرچقدر هم گرون وتاپ
مثل بنز و تويوتا واسه من اپل نمي شن
مهرن&# | Homepage | 03.09.07 - 11:45 am |

Hirodiya گفت...

salam bar Farhadman ham ba anzhektori movafegh taram!
mobarak basheh.
ta se shanbeh va hoghoogh giroon chizi namoondeh!
shad bashi
Hirodiya | 03.10.07 - 12:05 pm |

Hirodiya گفت...

eslahiyeh:
salam bar farhad
man ham ba anzhektori movafegh taram!
mobarak basheh.
ta se shanbeh va hoghoogh giroon chizi namoondeh!
shad bashi
Hirodiya | 03.10.07 - 12:06 pm |

reyhaneh گفت...

چه جوری دلت اومده قرقی جونو بدی بره ؟؟ آدم به این راحتی همراه سالهای سال زندگیش رو رها نمیکنه که :-S
در هر حال ... ما چاره ای نداریم جز این که تبریک بگیم .
امید وارم که به حق این شب عزیز هر چه زود تر از کف این فیلم گیس بریده هم بیرون بیای ...
reyhaneh | Homepage | 03.11.07 - 3:48 pm |

مهرناز گفت...

نقل قول نبود از اون
sms
هايي بود كه بعضي وقتها چون به نظرم قشنگ و پر معني هستند تو بلاگم مي ذلرم
مهرن&# | Homepage | 03.11.07 - 4:25 pm |

deldaadeh گفت...

سلام
قبل از هر چيز تا اسمم به گم گشتگان و از ياد برده ها نپيوسته بايد بگم كه من همچنان در دنياي آف و آن و وبلاگ نويسي وجود خارجي دارم
؛
deldaadeh | Homepage | 03.12.07 - 4:20 am |

deldaadeh گفت...

خوب امروز دوشنبه است.يعني ديروز دست صبا جون رو گذاشتن توي دستت(چشمكدرسته؟
به سلامتي.مبارك باشه.آره عسلي درست
ميگه.گل بزني واسه عروسي ت

فرداهم مثل اينكه حقوق ميگيري خيلي خوبه
اميدوارم تمام روز هاي هفته شاد و موفق باشي
deldaadeh | Homepage | 03.12.07 - 4:24 am |

مهدی گفت...

آقا ما یه زانتیا داریم آینه بغلش گرفت به دیوار ترک ورداشت. یه ماکسیما هم داریم جاسیگاریش پر شده. راستش دیگه نمیخوایمشون. هر کدومو خواستی بیا وردار برو. مال تو. ماشینیت رو هم پس بده.
مهدی | Homepage | 03.13.07 - 12:03 am |