۱۳۸۵ شهریور ۳۱, جمعه

يادتون باشه طرفهاي عيد امسال من يه بلاگ نوشته بودم و توش خودم رو نقد كرده بودم و شما هم لطف كرديد و هيچ همكاري نكرديد و اون طوري كه ازتون خواسته بودم نظر نداده بوديد،حالا من تصميم گرفتم برعكسش رو انجام بدم،اين بار من نظرمو در مورد شما ها مي گم و شما تاييد خواهيد كرد كه تا چه حد درسته....اينم بگم كه هدف من از اين كار خداي نكرده توهين و يا تحقير كسي نيست،من نه با شما بده بستوني دارم و يا پدر كشتگي،تحسين و يا انتقاد از شما هم نه منو بالا مي بره و نه از ارزش حقيقي كسي كم مي كنه،واقعيت اينه كه من در اين مدت بر اساس نوشته هاي شما،ذهنيتي ازتون پيدا كردم كه دوست دارم بدونم تا چه حد درسته،پس اگه موقع خوندن مطلب مربوط به خودتون حس خوبي بهتون دست نداد يه وقت دلخور نشيد،اين فقط يه احساسه،يه حدسه،يه برداشتيه كه من با درك فعليم از خصوصيات شما بر اساس نوشته هاتون كردم و مي تونه كاملا نادرست باشه،در هر صورت اگه كسي از شما دوست نداشت راجع بهش حرف بزنم بعد خوندن اين پست بگه تا مطلب مربوط بهش رو حذف كنم. ؟
قبل از اين كه شروع كنم هم بگم كه خودم مي دونم دارم چه كار پر ريسكي مي كنم،ما ايرونيها نقد پذير نيستيم،ولي خب من فكر مي كنم هر چيزي بايد از يه نقطه اي عوض بشه،و خب من خوشحال مي شم اگه شروع كننده اش باشم،هر جوابي كه در پاسخ اين بلاگم دريافت كنم نشونگر اين خواهد بود كه تا چه حد در شناخت افراد درست عمل مي كنم،پس حتي اگه به قيمت از دست دادن خواننده هام باشه،دست كم اين تجربه رو برام به ارمغان مي آره كه نگرشم نسبت به اطرافم بهتر مي شه. ؟
فاتيما:(نگو چرا اول از تو شروع كردم چون تو اولين كسي بودي كه به وبلاگم سر زدي!)
با محبت،لوطي و با معرفت،خراب رفيق،كم حرف و ساكت ولي از درون شلوغ،اهل نماز و روزه،سر سخت و يك دنده،حدس مي زنم پاييز رو دوست داشته باشه،حدس مي زنم اهل يادگاري جمع كردن باشه و هر از چند گاهي به يادگاريهاش مراجعه مي كنه،اتاقشو دوست داره،رمانهاي عاطفي رو دوست داره،با شكستهاي دوستانش هم دردي مي كنه،حافظه اش خوبه و چيزي رو فراموش نمي كنه،بچه ها رو دوست داره و حدس مي زنم از اين كه وقتش رو با اونها بگذرونه و بيرون ببردشون لذت مي بره،دل نازكه و گاهي اوقات به شدت احساساتي و نا اميد ولي در مجموع منطقي و اهل فكر كردنه. ؟

پانتي:موقر،ساكت و آرومه ولي شيطنتهاي پنهاني خاص خودشو داره،طنز پرداز،مرموزه و حدس مي زنم اين مرموز بودن رو دوست داشته باشه چون بهش احساس امنيت مي ده،محتاطه ولي در جاي خودش ريسكهاي عجيب و غريبي مي كنه،از فلسفه خوشش مي آد،در انتخاب دوست،هم صحبت و كار گزيده عمل مي كنه،فمينيست نيست ولي فمينيستها رو دوست داره،خونگرم و با احساسه ولي نشون نمي ده و حدس مي زنم دوست هم نداشته باشه كه ديگران اينو بفهمن،سر سخته و شديدترين جنگها رو با خودش داره،گربه دوست داره،نسبت به پاييز و زمستون يه حس نوستالژيك داره،از به هم ريختگي و شلختگي متنفره و اگه موقتا بي نظم بشه خودشو سرزنش مي كنه،مسئوليت پذيره و حدس مي زنم مدير بودن و رياست كردن رو دوست داشته باشه. ؟

راحله(لاحره؟):ماجراجو،شيطون،رفيق باز،علاقمند به كار هاي دسته جمعي،عاشق نوشتن،داراي قوه تخيل قوي،اكثرا منطقي ولي گاهي به شدت يك دنده،شوخ و با جنبه و بذله گو،حرف تو دلش نگه نمي داره و ركه و اهل پوشيده بازي كردن نيست،خريد كردن،رانندگي و آرايشگاه رفتن و تلويزيون تماشا كردن رو دوست داره،حدس مي زنم از رنگهايي مثل سبز و آبي و تركيبات صورتي و نارنجي خوشش بياد،گربه ها رو دوست داره،از حقوق دخترها دفاع مي كنه به خصوص در تقابل با پسرها،با پسراي پر مدعا كل كل مي كنه و به هر قيمتي مي خواد اونا رو سر جاشون بنشونه،حدس مي زنم از كارهايي مثل دوخت و دوز،آشپزي و نظافت منزل خوشش نياد،رياضي رو دوست نداره،دوستان معمولي فراوون و دوستان صميمي محدودي داره،زمستون رو دوست داره،از جاهاي قديمي و تاريخي خوشش مي آد،تنبل نيست ولي گاهي خيلي تنبلي مي كنه!(چشمك) ؟

سحر: (خيلي وقت نيست كه به جمع خوانندگان وبلاگم اضافه شده و كلا كم افتخار مي دن!) ؟

سازگار،اهل افراط و تفريط نيست،عاشق دوستاشه و به اونها وابسته است، اهل مطالعه و روزنامه است،شعر رو دوست داره و حدس مي زنم در يه سني شعر هم گفته باشه،بي عدالتي ها رو حس مي كنه و عليهشون موضع مي گيره،عاشق پيشه ها رو دوست داره،دلش بخواد با ديوار هم مي تونه حرف بزنه،حدس مي زنم پاييز رو دوست داشته باشه،سر كلاس جزوه خوب مي نويسه،خيال پردازي رو دوست داره و گاهي در اون غرق مي شه،خودش اهل ماجرا جويي و قهرمان بازي نيست ولي از تماشاي قهرمان بازي ديگران لذت مي بره و اونها رو تحسين مي كنه،از اون كساني نيست كه هر جا بره شروع به حرف زدن كنه و صميمي بشه،نكته سنجه و وقتي ساكته اطرافش رو به خوبي زير نظر داره،حدس مي زنم به اين راحتي ها عصباني نشه و صبور باشه،كمي وسواسيه و گاهي اوقات خيلي نا اميد مي شه به خصوص در زمان بيماري ولي به نظرم مي تونه پرستار بسيار خوبي باشه. ؟

مريم: خيلي وقت نيست مي شناسمش ولي مشخص ترين خصيصه اش اينه كه ركه،چند لايه نيست و رو بازي مي كنه،خونواده دوسته و مبادي آداب و سنت،سخت گيره و مسائل رو خيلي جدي مي گيره،لوطي و اهل رفيق بازي،جوياي حقيقت طوري كه اگه دنبال پيدا كردن چيزي بيفته از زير سنگ هم شده درش مي آره،پر تحركه و جوشي و حدس مي زنم وقتي عصباني بشه عين بمب بتركه،اهل خيال پردازي نيست،اگه بخواد از كسي ايراد بگيره مي تونه با خاك يكسانش كنه،تلويزيون زياد تماشا مي كنه،سينما رفتن رو دوست داره وقتي يه فيلم رو تماشا مي كنه تا مدتي در موردش فكر مي كنه،شوخ و با جنبه است،حدس مي زنم از كارهاي تزئيني خوشش بياد،يه كمي دمدمي مزاجه،از سرما خوشش نمي آد. ؟

ريحانه: ريحانه رو هم زمان با مريم شناختم،كلا اين دو نفر خيلي به هم شبيهن،به خصوص سبك نوشتنشون طوري كه گاهي فكر مي كردم هر دو نفر يكي هستن. ؟
زرنگ،اهل حساب كتاب طوري كه فكر مي كنم اگه باهاش بري خريد هرگز ضرر نكني،شيطون و شوخ،سرش كلا نمي ره و تو دردسر نمي افته،گردش كردن و بيرون رفتن رو دوست داره،يه رگ مديريت و رياست كردن داره،سر كلاس به اون صورت جزوه نمي نويسه و فقط گوش مي ده ولي آخر ترم با نمره خوبي قبول مي شه،به هر چيزي اهميت نمي ده و مسائل رو براي خودش گنده نمي كنه،آدامس دوست داره،گاهي اوقات يه شيطنتهايي مي كنه و ملت رو سر كار مي ذاره،حدس مي زنم اهل ورزش كردنه و هميشه مراقب وزنش باشه.خونه هاي بزرگ رو دوست داره.پاييز رو دوست نداره. ؟

مهدي:آقا مهدي هم از دوستان جديده كه اكثرا ما شرمنده اش مي شيم چون بيشتر ايشون سر مي زنه تا ما.
نكته سنج،طنز پرداز و شوخ،فوتبال رو دوست داره،از اجتماعات دانشجويي و كارهاي دسته جمعي خوشش مي آد،اهل سياسته و خبرها رو به دقت دنبال مي كنه،اهل نماز و روز است،از تيپهاي عجيب و غريب و آهنگهاي اجق وجق خوشش نمي آد،برنامه هاي تلويزيون تماشا مي كنه و بعدش تو ذهنش اونها رو نقد مي كنه،حدس مي زنم از خبرنگاري خوشش بياد،با دختر جماعت ميونه نداره،طرفدار ثباته و از تغيير خوشش نمي آد،حدس مي زنم از عكاسي خوشش بياد،با رفيقاش خيلي حال مي كنه و بيشتر وقتشو با اونها مي گذرونه،از محيطهاي جمع و جور و ساكت خوشش مي آد،اهل خيالپردازي نيست.از رنگ آبي خوشش مي آد ولي فكر نمي كنم استقلالي باشه!(چشمك) ؟

خب،اميدوارم كه ناراحت نشده باشيد،در هر صورت در كامنت دوني من براي هر جوابي بازه............... ؟

۱۴ نظر:

khare kocholo گفت...

دیوونه رو نگا کنا !!
نشستی جیک و پوک مارو دراوردی و ریختی رو نت ؟!!!
قربون این حوصله های زیادت برم
اگه بازم داری به ما هم بده بلکه این لحظه ها رو بهتر تحمل کنیم !
khare kocholo | Homepage | 09.22.06 - 4:09 pm |

khare kocholo گفت...

یادم نمی یاد از کجا پیدات کردم ولی می دونم به طور اتفاقی پیدات کردم و برات کامنت گذاشتم بازم یادم نیست اون موقع اسم بلاگم چی بود اما یادمه که تو هم اسم اینجا رو چند بار عوض کردی ولی یادم نیست چیا بود ؟
ولی خوشم می یاد که تو از سه سال پیش تا الان همین جا موندی و من ده تا بلاگ عوض کردم حالا هی بگو حافظه ی خوبی داره و همه چی یادش می مونه فاتیما خر هست اما خر نیست یعنی اینکه من خودم آخر فن تلقین و این حرفام اما باور کن اینا هم دیگه روی من جواب نمی ده
می خوام بگم اگه یه روزایی تنها خواننده ی بلاگت من بودم مطمئن باش تا آخرش هم می مونم و
khare kocholo | Homepage | 09.22.06 - 4:11 pm |

khare kocholo گفت...

کی گفته من سر سخت و یک دنده ام ؟! خدا اون روزو نیاره ه ه ه ه ه
اتفاقا من بسایر انعطاف پذیرم و هیچوقت نمی گم مرغ یه پا داره
من توی دلم به همه می گم :
ای دوست من من ان نیستم که می نمایم . نمود پیراهنی ست که به تن دارم . پیراهنی بافته ز جان که مرا از پرسش های تو و تو را از فراموشی من در امان می دارد و ... ( باقی این متن ِ جبران خلیل جبران )
khare kocholo | Homepage | 09.22.06 - 4:52 pm |

khare kocholo گفت...

اشتباه حدس زدی عزیزم من از پاییز بدم می یاد چون پر از ملاله ولی رنگ نارنجی و زردش رو دوست دارم
من عاشق زمستونم م م م عاشق رنگ سفید عاشق سرما عاشق هر چه نام توست بر آن ...
(اینجا رو فروغ اومدم ها )
khare kocholo | Homepage | 09.22.06 - 4:54 pm |

khare kocholo گفت...

بقیه چیزایی که نوشتی کاملا درسته ولی
ننوشتی خیلی تو رو دوست داره
عاشق شعر و نوشته های پشت کامیون
عاشق تیکه های لاتی و ترجیحا اگه پیدا بشه یه شوهر لات و با مرام !
زندگی بدون عشق براش معنی نداره
عاشق آدامس اربیت سیب و بستنی کاله ی نسکافه که جزئی جدا ناپذیر از منن
این روز ها آدم های غریبه ای که برای اولین بار منو دیدن شنیدم که پشت سرم گفتن چقدر مظلوم و آرومه چقدر سنگینه !!! ها ها ها ها
khare kocholo | Homepage | 09.22.06 - 4:55 pm |

mitra گفت...

web jalebi darid movafagh bashid...
mitra | Homepage | 09.23.06 - 4:07 am |

مهدی گفت...

می دونی
خیلی حوصله داشتی که نشستی اینا رو نوشتی
ولی لازمه یه چند نکته رو متذکر بشم.
از خبرنگاری خوشم نمیاد. در واقع بدمم نمیاد. عکاسی هم همینطور.
با رفیقام حال میکنم ولی خیلی کم با هاشون می پلکم. از اجتماعات دانشجویی کارهای دسته جمعی به هچ وجه من الوجوه خوشم نمیاد.
بقیشم شاید تا حدودی درست باشه.
راستی آخرش باید اضافه میکردی که:
بهترین آدمی که تو عمرم دیدم این بوده . اصلا تکه این پسر. لنگه نداره.
من نباید اینو میگفتم چون ریا مشه.(تف به ریا. فکر هم میکنم تو یادت رفت اینو بگی.(نیش نیشششششششششششششششش


راستی در مورد اون دو تا که
مهدی | Homepage | 09.23.06 - 11:56 am |

مريم گفت...

سلام ...
به نظر من یه جا رو باید حذف کنی .... اونم پاراگراف اول پستته .... این همه توضیح برا چی بود ؟؟ یه کلام میگفتی : میخوام نقدتون کنم .. به شماها هم هیچ ربطی نداره .. والا .
" اگه بخواد از كسي ايراد بگيره مي تونه با خاك يكسانش كن " ... اینو خوب اومدی .
مريم | Homepage | 09.23.06 - 1:43 pm |

ashk kochike گفت...

man fek mikardam avalin kasi ke weblogeto mikhond man bodam :D ama engar ghable manam bode ...taghriban 80 darsade chizayi ke gofti doros bod joz dar morede range sabzo abi :p khosham niyad az in ranga ama range abi behem miyad ! va be hech vaj arayeshgah raftano doos nadaram va hech vaghtam tv nega kardano doos nemidariyam :o ... khaste nabashi
ashk kochike | 09.24.06 - 11:44 am |

sahar گفت...

eyyvaaay :P man sharmandam vala net kam miam :P hala u ham az sare taghsiratemon begzar dige farhad khan sharmandamon nakon :d
rastesh koli zogh kardam :d
man kheili dos daram bedonam az nazare baghiye che jor adamiam :d ineke hkeili neveshtat hal dad bem:d ama chand nokte ro begam abd beram :P
yeki inke man be omram sher nagoftam rastesh estedadi dar kar nis :d jozve neveshtanam faaghat b darde khodam mikhore ba on tarze neveshtanam :O vali khob are agebenevisam bara khodam jozvehaye khodai mishe :O dige inke :d vasvasi nistam aslan va yek ghorghoye be tamam manam :O
yani abra ye chize adi yejori ghor mizanam hame fek mikonan che mozale bozorgie :-j vali rastesh faghat dos daram ghor bezanam va aslan manzoram oni nis k migam (yani be nazaram mozo aslanam enghda k daram migam gonde nis :O ) baghiyashon ham, taghriban doros bod :-j makhsosan inke harja beram aval shoro nemikonam be harf zadan :O
u az koja famidi ino :O
sahar | 09.26.06 - 8:47 am |

sahar گفت...

bebin :d man nemiyam nemiyam vali vaghti miam che coment kato kolofti barat mizaram :O
:d
sahar | 09.26.06 - 8:47 am |

sahar گفت...

:P on khati ham k jelo esmam neveshti bar dar jone man :d alan hame fek mikonan man che khodamo chiz mikonam :O
sahar | 09.26.06 - 8:48 am |

panti گفت...

vay bezar mamanam injaro bekhune...hatman behem eftekhar mikone:D....
avalan koli mersi,dovom gheir az ghesmate aval ke man kash saket budam,baghie kheili be man khord,doa kon ye kam khanum o movaghar sham...any way! ey be shoma
panti | Homepage | 09.28.06 - 2:13 pm |

مهدی گفت...

این قدر به ما گفتی سید
دو به شک موندم نکنه سید بودمی و خودمون خبر نداشتیم
مهدی | Homepage | 10.07.06 - 9:07 pm |