۱۳۸۵ تیر ۱, پنجشنبه

سلام بر تابستون گرم و دوست داشتني...و سلام به تيرماه...ماهي كه خدا مي دونه چقدر ازش خاطره دارم و هميشه برام سريع گذشته...عين شهاب...عين تير...خب من مي خوام ادامه بحثي رو كه در پست قبلي شروع كرده بودم پيش بگيرم.هرچند اون جوري كه توقع داشتم مطلب جدي گرفته نشد،شايد هم من نتونستم اون طور كه بايد جدي عنوانش كنم...ولي چه جدي چه شوخي،مي خوام اين بحث ادامه پيدا كنه واز شما دوستانم انتظار دارم كه همراهيم كنيد. ؟
در پست قبل راجع به خودشناسي و اين كه ديدگاه پسرها و دخترها به مسئله دوست داشتن متفاوته صحبت كرديم و در انتها من يه سوال مطرح كردم كه قبل از شروع مطالب اين جلسه به اون جواب مي دم. ؟
چرا يه دختر در رابطه عاشقانه اش دوست داره يكتا باشه(يعني تحمل نفر دوم رو نداره)و اين دقيقا با ديدگاهش(يعني تكيه كردن بر پسر مورد علاقه اش)مطابقت داره؟
جوابش خيلي ساده است،شما خودتون رو در نظر بگيريد كه روي يه صندلي نشستيد و بهش تكيه داديد،آيا حاضريد يه نفر بي اجازه شما صندليتون رو از زيرتون بكشه؟مسلما هيچ كس دوست نداره يهو زيرش خالي بشه و دخترها چون به فرد مورد علاقه شون تكيه مي كنن اينه كه هيچ دوست ندارن تكيه گاهشون رو از دست بدن. ؟
و اما بحث اين جلسه رو با نكاتي در مورد شناخت جنس مخالف ادامه مي ديم.گفتيم كه ديدگاه دخترها با ما پسرا فرق داره،آيا اين به اون معناست كه معيارهاي علاقمند شدنشون هم با ما متفاوته؟در جواب اين سوال بايد بگم كه تا حدودي بله.هر يك از ما در هر سني بسته به ميزان پختگي و رشد عقلانيمون يه سري چيزها رو ملاك قرار مي ديم،يه زماني تناسب اندام و زيبايي چهره برامون خيلي مهمه و يه زماني شخصيت و حتي ثروت و موقعيت طرف مقابل.در مورد دخترها هم می شه گفت کم و بیش در سن نوجوانی و به خصوص زیر 20 سالگی،زيبايي چهره از همه چيز براشون مهم تره.همون طور كه ما در اون سنين به سر و وضع ظاهريمون بيشتر توجه مي كنيم و به قول معروف نيم ساعت جلو آينه به خودمون ور مي ريم،دخترها هم در اون سن براي چهره خودشون در درجه اول و بعد چهره طرف مقابلشون در درجه بعد خيلي اهميت قائلن و در انتخابهاشون بر اون اساس عمل مي كنن.ولي از يه سني،كم كم خصلتهاي اخلاقي براشون اهميت پيدا مي كنه.صادقانه بهتون بگم شايد ما پسرها تا صد سالگي هم تناسب اندام يا رك بگم سكسي بودن طرف يكي از ملاكهاي تاثير گذار در انتخابمون باشه ولي دخترها به تدريج هرچي بزرگتر مي شن بيشتر به صفات اخلاقي طرف مقابلشون توجه مي كنن و عملا از يه سني به بعد ممكن نيست اين مسئله در انتخابشون دخيل نباشه.بايد قبول كنيم كه دخترها بيشتر از ما پسرها به مسائل اخلاقي پايبندن،البته استثنا همه جا وجود داره.اين حرف به اين معنا نيست كه يه دختر به فرض 25 ساله كاملا معنوي فكر مي كنه و ظواهر و ماديات براش مهم نيست.همون طور كه هر چي ما پسرا سنمون بالاتر مي ره موقعيت اجتماعي،خانوادگي و مادي برامون مهمتر مي شه،در مورد دخترها هم به همين ترتيبه و از اين نظر كاملا به هم مشابه هستيم.فقط در زمينه شخصيت و صفات اخلاقي،معمولا آقايون از سن سي سالگي به بعد به اين مسئله كمتر توجه مي كنن چون پيش فرضشون اينه كه با هر كي كه آشنا بشن مي تونن اونو مطابق سلائق خودشون تغيير بدن. ؟
از بحث دور نشيم،وقتي تصميم مي گيريد با يه دختر آشنا بشيد اولين قدم براي برقراري ارتباط موفق با اون اينه كه درست انتخابش كنيد.در اينجا من يه قدم هم عقب تر مي آم و با تاكيد اضافه مي كنم كه "اول درست بشناسيدش" چون لازمه درست انتخاب كردن در درست شناختنه. ؟
انتخاب درست به چه معناست؟شناخت درست چطور منجر به انتخاب درست مي شه؟
وقتي از خوشناسي حرف مي زديم و گفتيم كه آدمي در ارتباطاتش موفقه كه اول خودش و بعد ديگران رو درست شناخته باشه در واقع مي خواستيم به همين جا برسيم و بگيم كه آدمي كه به خودشناسي رسيده باشه دقيقا مي دونه كه چه تيپ آدمي به درد دوست شدن مي خوره،با چه كساني مي تونه دوستي كنه و در حالت كلي از پس چه كساني بر مي آد.همه ما مثل يه تيكه پازل مي مونيم كه فقط با يه عده معدودي از آدمها جفت شدني هستيم و بديهيه كه اگر يه نفر هيچ چيزيش با ما جور نباشه،تمام دنيا هم كه جمع بشن نمي تونن ما رو به هم جفت كنن.واقعيت اينه كه خيلي از دخترها و پسرها دقيقا در اين مرحله دچار اشتباه مي شن و وقت و عمر و احساساتشون رو به هدر مي دن.رو اين مبحث بيشتر صحبت خواهم كرد،فقط اين رو بگم كه گاهي اوقات ما خودمون با خودمون لج مي كنيم و با اين كار هم خودمون و در بدترين حالت طرف مقابلمون رو هم به تباهي مي كشونيم... ؟
چطور طرف مقابلمون رو بشناسیم؟
قبل از این که به این سوال جواب بدیم یه مسئله رو باید برای خودمون روشن کنیم.این که هدفمون از دوست شدن با یه دختر چیه و دنبال چه چیزی هستیم.من فکر می کنم درست جواب دادن به این سوال می تونه خیلی راه گشا باشه.هر آدمی بسته به شخصیت و فرهنگ و سلیقه اش یه دیدی نسبت به جنس مخالفش داره که همون دیدگاه در نحوه نزدیک شدن و انتخابهایی که انجام می ده موثره.یه آدمی که سخیف فکر می کنه بدون شک نمی تونه یه دیدگاه متعالی نسبت به جنس مخالفش داشته باشه.حتما شما هم به آدمهایی برخوردید که بیشتر از اونی که دنبال دوست شدن و برقراری ارتباط با جنس مخالفشون باشن،دنبال ارضای کمبودها و یا انتقامجویی هستن.صرف نظر از این که بر خلاف اون چه همه می گن ما شاهد هستیم که متاسفانه بار کج زودتر به منزل می رسه و این جور افراد ظاهرا در عمل موفق تر از اونهایی هستن که صداقت پیشه می کنن،ولی من شخصا بهم ثابت شده که تو این دنیا هیچ کس قسر در نمی ره و هر جور با دیگرون تا بکنی در آینده با خودت هم همون جوری تا خواهند کرد.تو این بحث من کاری به کار این جور افراد نخواهم داشت و برای اون دسته از کسانی مطلب می نویسم که هدفشون از ارتباط برقراری یه رابطه درست باشه. ؟
بعد از این که هدفمون رو مشخص کردیم و فهمیدیم دنبال چی هستیم می تونیم بر اون اساس تصمیم گیری کنیم و دختری رو انتخاب کنیم که در اهدافی که از اول تعیین کردیم بگنجه.اگه چندان با تجربه نیستیم بهتره سراغ مورد های گنده تر از دهنمون نریم.بی خود هم روی یه مورد پافشاری نکنیم و واقع بین باشیم...... ؟

خب قبل از اين كه پست امروز رو تموم كنم مي خوام يه سوال ازتون بپرسم،به نظر شما ما قادر هستيم در شخصيت طرف مقابلمون تغيير اساسي ايجاد كنيم و در واقع كاري بكنيم كه مطابق ميل ما عوض بشه؟.......منتظر جوابهاتون هستم،اگه تا اينجاشو خونديد ازتون تشكر مي كنم...تا پست بعد. ؟

۹ نظر:

sanam گفت...

hesabi dige tahlilgare ejtemaye shodihaaaaaaaaaaa
sanam | Homepage | 06.24.06 - 7:54 am |

مریم گفت...

ببخشیدا ...
البته فکر کنم اون چیزی که این وسط جدی گرفته نشد کامنتای ما بود ..
لااقل مال من یکی که کلا نادیده گرفته شد ... کاش جدی نمیگرفتی .....
بابا تروخدا بی خیال ..
خواهش !! التماس ... همون خاطره هاتو بنویس ... خب ؟
مریم | Homepage | 06.25.06 - 10:13 am |

فاتیما گفت...

همینجوری ....
دلم واست تنگیده بود
فاتی&# | Homepage | 06.26.06 - 5:03 am |

مریم گفت...

نه خدایی !! بازیکن به این باحالی دیده بودی ...
..
بعدشم کجاش بچه ننه ی نق نقوئه ؟؟
هان ؟؟
هوم ؟؟
هیچم این جوری نیست ..... فقط یه کم احساساتیه .... احساسات که بد نیست ... خیلی باحالـــــــــــــــــــه !!! خیلی
مریم | Homepage | 06.26.06 - 5:39 am |

sahar گفت...

(( ااا خوب ببخشیددد به خدا من میام می خونم..الان امتحاناست اصلا نمی رسم بیام وبلاگهای دیگه.. شرمنده خیلی خیلی
sahar | 06.27.06 - 1:39 pm |

مریم گفت...

کامنت منو جدی بگیرا ..
بی خیال درس و تعلیمات روانشناسی ..
..
فقط کریستینو رونالدو ... اینو برا یادآوری لازم دونستم بهت متذکر بشم
مریم | Homepage | 06.28.06 - 8:36 am |

reyhaneh گفت...

آره دیگه ... مشغله ی زیاد نیزاره درست حسابی تله پاتی داشته باشیم !!
حالا از این به بعد دوباره شروع به کار می کنیم !!

این قضیه رو بی خیال !!
حالا یه جوری طرف مقابلمون رو میشناسیم دیگه ..!!

در هر حال مطالعه شد!
reyhaneh | Homepage | 06.28.06 - 5:41 pm |

reyhaneh گفت...

اصلاحیه: نیزاره = نمیذاره
reyhaneh | Homepage | 06.28.06 - 5:42 pm |

مهدی گفت...

من با مریم موافقم
همون خاطره هاتو بنویسی جذاب تره
مهدی | Homepage | 06.28.06 - 6:11 pm |